Een ontevredenheid uiten vraagt vaak durf en mondigheid. Daarom streven wij naar een open cultuur waarbij we elk signaal van ontevredenheid willen opvangen en erkennen.
Het uiten van een ongenoegen kan op een informele manier gebeuren door bijvoorbeeld een medewerker aan te spreken. Wij vragen onze medewerkers dan ook alert te zijn voor specifieke vragen, verwachtingen of behoeften. Bij het behandelen van een ongenoegen zoekt het diensthoofd naar een passende oplossing.
Wanneer een klacht formeel wordt geuit door bijvoorbeeld een brief of e-mail te sturen of een duidelijke uiting bij het diensthoofd, wordt dit opgevolgd door de klachtenbehandelaar, Jolien Demyttenaere. Samen met het diensthoofd van de betrokken afdeling wordt de klacht opgevolgd en wordt de klager nauw betrokken om te voldoen aan de verwachtingen. Persoonlijk contact vinden wij steeds belangrijk!
Elke persoon die een formele klacht indient, ontvangt binnen de 7 dagen een eerste keer feedback over de opvolging van de klacht. We streven ernaar om elke klacht binnen de 2 maanden af te ronden.
Heeft u een ongenoegen of een klacht? Laat ons dit weten via het contactformulier, via het diensthoofd of rechtstreeks aan onze klachtenbehandelaar (Jolien Demyttenaere, 055/23 40 03, jolien.demyttenaere@werken-glorieux.be).
Complimenten en suggesties zijn uiteraard ook steeds welkom!
Aan het onthaal vindt u meldkaarten voor complimenten, suggesties of klachten die u kan deponeren in de brievenbus in de lobby.
Klokkenluidersregeling
Ouderenzorg Glorieux hecht veel waarde aan de principes van de klokkenluiderswet. Eenieder die in een professionele werkcontext informatie over een inbreuk heeft verkregen, kan een melding doen.